نحوه ی استفاده از meta تگ ها برای افزایش SEO

سلام به همه ی دوستان عزیز , در این آموزش میخوام تعدادی از META تگ های مهم رو که برای افزایش SEO در وب سایت ها استفاده میشه رو به شما دوستان عزیز معرفی کنم و توضیح بدم چجوری ازشون استفاده کنید.

برای اینکه سایت شما توسط موتورهای جستوجوگر به خوبی شناخته بشن و یا دارای SEO بالاتری باشن باید از تگ هایی که با نام Meta تگ ها شناخته میشن استفاده کنید. تگ هایی که معمولا استفاده میشن دارای دو بخش هستن , بخش اول name یا property که عملکرد متا تگ رو نشون میده و بخش دوم content هست که تنظیمات مربوط به عملکرد مورد نظر ما رو انجام میده.

تگ های Meta که خیلی برای افزایش SEO استفاده میشن به صورت زیر هستن:

در لیست بالا meta تگ هایی که دارای name هستن برای مرورگرها (مثل فایرفاکس و گوگل کروم و …) ولی متا تگ هایی که دارای property هستن برای شبکه های اجتماعی استفاده میشن! مثلا موقعی که لینک یکی از صفحات سایت شما توی شبکه های اجتماعی درج بشه (مثلا فیسبوک) , اون شبکه اجتماعی در صورت نیاز میتونه اطلاعات سایت شما رو از متاتگ ها بخونه و یه سری اطلاعات از سایت شما بدست بیاره! و نکته ی اخر اینکه همه ی متا تگ های بالا توی موتورهای جستوجوگر (برای مثال گوگل) تاثیر گذار هستن و مورد بررسی قرار میگیرن.

حالا هرکدوم از متا تگ های بالا رو براتون توضیح میدم تا با نحوه ی کار و طریقه ی استفاده از اونا اشنا بشید, برو که بریم:

برای شروع متا تگ description رو توضیح میدم , به مثال زیر دقت کنید:

در دستورات بالا دوتا meta تگ که مربوط به نمایش description یا توضیحات صفحه ی سایت ما هستن رو نوشتم! دستور اول برای نمایش توضیحات و یا خلاصه ای از مطلب صفحه ی ما استفاده میشه. ما کافیه در قسمت content قسمتی از متن صفحه ی خودمون رو درج کنیم (متن باید بدون دستورات html باشه , یعنی تگ های html توش نباشه!) , دستور دوم برای نمایش توضیحات سایت ما در شبکه های اجتماعی استفاده میشه , og به معنای open graph هست!

اگه متا تگ دوم رو درج نکنید شبکه های اجتماعی از متا تگ اول استفاده میکنن ولی سعی کنید هردوتا رو درج کنید , به مثال زیر دقت کنید:

در دستورات بالا من اومدم و توضیحات مورد نظر خودم رو نوشتم! این توضیحات رو میتونم برای صفحه ی اول سایت خودم استفاده کنم ولی برای صفحات پست ها باید یه تیکه از متن یا موضوع پست رو توی قسمت content قرار بدم.

شما با استفاده از متا تگ keywords میتونید کلماتی که برای صفحه ی شما مهم هستن رو معرفی کنید تا با توجه به این کلمات , اگه کاربر دنبال سایتی میگشت , سایت شما در موتور های جستوجوگر در سطر بالاتری به کاربر نمایش داده بشه 😀

دستورات بالا نحوه ی ایجاد متا تگ از نوع keywords رو نشون میده , در قسمت content میایم و کلمات کلیدی مهم که برای صفحه ی ما مهم هستن رو میزاریم , اگه کلمات بیشتر از یکی هستن با ویرگول از هم جدا میکنیمشون. دقت کنید که کلمات باید به صورت متن ساده باشن و توی کلمات تگ های html استفاده نشده باشن! به مثال زیر دقت کنید:

در دستورات بالا من میام عبارت ها و یا کلمات مهم رو معرفی میکنم 😀 به همین راحتی SEO سایت ما داره بالا میره!

اگه برای سایت خودتون CMS شخصی خاصی ساختید و یا با نرم افزار خاصی محتوای سایت خودتون رو ایجاد میکنید میتونید از تگ generator استفاده کنید! در قسمت content این تگ اسم CMS یا نرم افزار تولید محتوای خودتون رو میزارید! اگه CMS یا نرم افزار خاصی محتوای شما رو تولید نمیکنه کافیه اسم سایت خودتون رو بزارید! به مثال زیر دقت کنید:

در دستورات بالا میایم و tarhche رو به عنوان تولید کننده (سازنده) مطالب صفحه معرفی میکنیم.

دستورات بالا نحوه ی استفاده از متا تگ robots رو به ما معرفی میکنه! متا تگ robots به موتورهای جستوجوگر میفهمونه که صفحه ی ما رو بررسی کنن یا نه! و اینکه لینک های صفحات ما رو مورد جستوجوی اطلاعاتی قرار بدن یا نه؟

در قسمت content دوتا مقدار میتونیم بدیم که با ویرگول از هم جدا میشن! مقدار اول تنظیمات مربوط به صفحه رو مشخص میکنه که اگه index باشه یعنی موتورهای جستوجوگر صفحه ی ما رو بررسی کنن و اگه noindex باشه یعنی صفحه ی ما توی موتورهای جستوجوگر ثبت و بررسی نشه! مقدار دوم تنظیمات مربوط به لینک ها هست که اگه follow باشه یعنی لینک های ما توسط موتورهای جستوجوگر بررسی بشن و اگه nofollow باشن یعنی بررسی روی لینک های سایت ما انجام نشه! میتونید صفحات خاصی از سایت خودتون رو روی noindex یا nofollow تنظیم کنید! مثلا صفحه ی مدیریت مطالب سایت رو میتونید noindex کنید چون نیازی نیست شخصی با جستوجو توی گوگل بتونه صفحه ی مدیریت سایت شما رو پیدا کنه! و اگه پیدا هم کنه نمیتونه واردش بشه چون مطمئن هستم براش رمز گذاشتید 😀

متا تگ هایی که مثل متا تگ های بالا در قسمت property دارای og هستن کلا برای شبکه های اجتماعی استفاده میشن و بهشون social networks meta tags یا متا تگ های شبکه های اجتماعی میگن! این متا تگ ها اطلاعاتی از سایت شما در اختیار شبکه های اجتماعی میزارن!

متا تگ های بالا به ترتیب تایتل (عنوان) سایت شما و ادرس کامل سایت شما (http://tarhche.ir) و تصویری از سایت شما رو مشخص میکنه! تصویر و title میتونن (یا اینکه باید) برای هر صفحه اختصاصی باشه! مثلا به مثال زیر دقت کنید:

در مثال بالا اومدم و قسمت عنوان و ادرس و عکس سایت خودم رو به شبکه های اجتماعی معرفی کردم 😀 دقت کنید متا تگ های بالا توی موتورهای جستوجوگر نیز تاثیر دارن و مورد بررسی قرار میگیرن! مثلا اگه یکی اسم سایت شما رو جستوجو و به قسمت image توی موتورجستوجو گر بره (جستوجو بر اساس عکس باشه) تصویری که به عنوان عکس سایت خودتون مشخص کردید نمایش داده میشه.

امیدوارم با استفاده از متا تگ ها بتونید در بین میلیون ها سایتی که وجود داره خودتون رو در سطح بالاتری نمایش بدید 😀 حداقل یه پله بالاتر از بقیه واستید! دوستانی که سوال یا مشکلی دارند از بخش نظرات همین پست مطرح کنند تا پاسخ بدم. موفق و پیروز باشید.

به اشتراک بگذارید:Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Digg thisShare on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponFlattr the authorShare on RedditBuffer this pageShare on TumblrPrint this pageShare on YummlyShare on VK
  1. یک سری متاتگ هم توییتر داره که واسه نمایش لینک‌ها در توییتر هست، اونا رو نگفتی؟!

    • بعله برای هریک از شبکه های اجتماعی مثلا فیسبوک و توییتر و خیلی از شبکه های دیگه متا تگ های مخصوص هست ولی اگه همه رو بخواید اختصاصی استفاده کنید کوله باری از متا تگ ها میشه! نیازی به استفاده از متاتگ های اختصاصی نیست و استفاده از همون متا تگ های عمومی در بین تمامی شبکه های اجتماعی کافیه. اگه مایل هستید میتونید از متا تگ های اختصاصی هم استفاده کنید ولی من پیشنهاد نمیدمشون.

      • آخه متا تگ‌های og هم واسه فیسبوک هست، ولی اونا رو معرفی کردید. و بنظرم بجز اینهایی که در بالا گفتید معمولا متاتگ‌های توییتر رو هم استفاده میکنن، یعنی خیلی معمول هست😀

می‌خواهید دیدگاهتان را بیان کنید؟